Kontakta oss

Besöksadress

Centrumvägen 26
155 30 Nykvarn

Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn

Telefon  08-555 010 00

Kontaktperson

Johan Dahlberg, Avfallsansvarig

Elin Hammarström- Bjelkmark, Kundtjänstassistent

Telefon 08-555 010 00

Vid flytt till fastighet

Inflyttning till ny fastighet

Varje bebodd fastighet ska enligt renhållningsföreskrifterna ha ett renhållningsabonnemang. Flyttar du in i en nybyggd fastighet anmäler du din sophämtning på blanketten ”Nytt renhållningsabonnemang”, under E-tjänster och blanketter.

Inflyttning till befintlig fastighet (som redan har sophämtning)

Du som ny ägare till fastigheten fyller i dina uppgifter på samma blankett som säljaren säger upp sitt abonnemang på blanketten ”Ägarbyte” som finns under E-tjänster och blanketter i högerspalten. Det är viktigt att vi får in blanketten så fort som möjligt efter inflyttningsdatum/förvärvsdatum, annars kan vi inte skicka en flyttfaktura till den tidigare hyresgästen/ägaren.

När vi har fått in blanketten och registrerat dig som ägare, kommer du att få mer information från oss som rör din renhållning.

Hyresgäst i villor och bostadsrätter

Till fastigheten ska det finnas ett passerkort till Återvinningscentralen som tidigare hyresgäst ska ha lämnat kvar. Om du saknar passerkort, kontakta din hyresvärd.

Inflyttning efter förvärvsdatum

Om du inte flyttar till din nya fastighet direkt efter att du köpt den, ska du söka uppehåll i sophämtningen. Annars blir du debiterad för sophämtning trots att fastigheten inte använts. Blanketten ”Uppehåll i hämtning” hittar du under E-tjänster och blanketter i högerspalten.

Dela sidan

Sidfot med kontaktuppgifter och allmän webbplatsinformation

Kontakta oss

Nykvarns kommun

Telefon: 08-555 010 00

Fax: 08-555 014 99

E-post: kommun@nykvarn.se

Organisationsnummer: 212000-2999

Besöksadress: Centrumvägen 26

Postadress: 155 80 Nykvarn