Nykvarns kommun

Vardagslivet står i fokus i kampanjen Nykvarnslivet. I inlägg i sociala medier lyfts platser, upplevelser och personliga berättelser fram som visar hur tillvaron i Nykvarn kan se ut för den som går i flyttankar och drömmer om en nystart.

Placeholder

Lagom till det nya året lanserar Nykvarns kommun kampanjen Nykvarnslivet som, precis som namnet antyder, fokuserar på livet i Nykvarn. Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om Nykvarn som en attraktiv bostadsort, endast 30 minuter från Stockholm.

– I början av ett nytt år är det många som funderar på både mindre och större livsomställningar. Vår nya kampanj riktar sig till alla som drömmer om en nystart i livet, i form av en enklare tillvaro med mer plats och tid för familjen och ökad livskvalitet på köpet. Precis det som Nykvarn erbjuder, säger Susanne Stamreus, kommunikationschef i Nykvarns kommun.

I inlägg som publiceras och marknadsförs i sociala medier lyfts platser, upplevelser och personliga berättelser från nyinflyttade, hemvändare och Nykvarnsbor fram tillsammans med glimten-i-ögat-inlägg där ordet ”ny” används i olika sammanhang för att gestalta hur en ny tillvaro i Nykvarn skulle kunna se ut.

– Med vår nya kampanj vill vi visa att en flytt till Nykvarn inte innebär att välja bort något. Här bor du nära naturen, kan hämta barnen på förskolan på några minuter, äta Sveriges mest hållbara skolmat, kallbada på lunchen men också snabbt ta dig till stadspulsen, säger Susanne Stamreus.

Kampanjen tar avstamp i Nykvarns kommuns vision ”Kom närmare” där kommunen år 2035 ska vara en välkänd och attraktiv plats där fler vill bo, må bra och utvecklas.

– Vi arbetar kontinuerligt med att föra ut bilden av vår kommun till de som funderar på att bosätta sig i Stockholms- och Mälardalsregionen. Med vår kampanj vill vi få fler att få upp ögonen för Nykvarn som en attraktiv bostadsort men också en plats att besöka året runt, säger Isabell Kilström, turism- och näringslivssamordnare i Nykvarns kommun.