Nykvarns kommun

Gammaldags jul, julmarknad, lucia med himlakul och vi sjunger in julen samt försäljning av viltkött mm.

GAMMALDAGS JUL, JULMARKNAD, LUCIA med HIMLAKUL OCH ”VI SJUNGER IN JULEN” SAMT FÖRSÄLJNING AV VILTKÖTT DEN 11 DECEMBER i ÖVERENHÖRNA (Södertälje kommun)
För fjärde gången samarrangerar Hembygdsföreningen, Bygdegårdsföreningen, Enhörna församling och Ekensbergs viltslakteri kring JULMARKNAD med mycket runtomkring. Då våra lokaler ligger så nära varandra, runt Överenhörna kyrka, har vi aktiviteter i alla fyra. Buss 787 stannar vid Överenhörna kyrka.

Program:
12.00 -16.00 - I Hembygdsmuseet är det Gammaldags jul med jultema-försäljning, adventskaffe med pepparkaka och saffransbröd samt pyssel för barnen. Båda husen är juldekorerade med bland annat julgran och vackert julbord att beskåda.
12.00 -16.00 - I Bygdegården är det Julmarknad med allehanda marknadsstånd som säljer allt från julsaker till hemvävda mattor dvs mängder av trevliga saker att ha på julbordet, ge bort i julklapp eller bara köpa för att njuta av. Där finns också grillad viltkorv att inmundiga.
12.00-16.00 Vid Ekensbergs Viltslakteri är det försäljning av viltkött
15.00 - Utanför Överenhörna kyrka bjuder Enhörna församling på Luciatåg med Himlakul.
16.00 - I Överenhörna kyrka sjunger vi in julen tillsammans, med välkända julpsalmer och sånger i en enkel musikgudstjänst.

Arrangörer: Hembygdsföreningen, Bygdegårdsföreningen, Enhörna församling och Ekensbergs viltslakteri

Placeholder