Tule juhlimaan ruotsinsuomalaisten päivää!
Välkommen till firandet av sverigefinnarnas dag!

Paikalla on muun muassa Suomen suurlähetystön lehdistö- ja kulttuurikoordinaattori Wilhelmina Hindström ja kunnanhallituksen uusi puheenjohtaja Anders Önbäck. Musiikista vastaa nuori hanuristi Oskar Taipale. Ohjelmassa on myös Pientä teatteriohjelmaa Torshällan Suomalaisen seuran kulttuurijaoston esittämänä. Arpajaiset ja piirakka-, täytekakku- ja kahvitarjoilu.

Juhlan järjestäjinä toimivat Nykvarnin kunta ja Nykvarnin Suomalaiset -yhdistys. Sisäänpääsy on maksuton ja kaikki, joilla on suomalainen sydän ja suomalaiset juuret ovat tervetulleita!

Oskar Taipaleen haastattelu
-------------------
Medverkan av bland andra press- och kultursamordnare Wilhelmina Hindström från Finlands ambassad och kommunstyrelsens ordförande Anders Önbäck. För musiken står den unge dragspelaren Oskar Taipale. Kultursektionen i Torshälla finska förening ger teaterföreställningen Pientä teatteriohjelmaa. Lotteri och servering av piroger, tårta och kaffe.

Firandet är ett samarrangemang mellan Nykvarns kommun och Föreningen Sverigefinnar i Nykvarn. Inträdet är gratis och alla med finskt hjärta och finska rötter är välkomna.

Intervju med Oskar Taipale