Den 6 juni är det dags! Då öppnar vi portarna för traditionellt nationaldagsfirande och Nykvarnsdagen som i år har sagotema.

På Nykvarnsdagen kan du lära dig Harry Potters magiska trollformler, testa att skjuta pilbåge som Robin Hood, och lyssna på favoritlåtarna från sagor som du säkert sett på film! Du kan prova på teater, gå en tipsrunda och läsa magiska sagor i vårt sagotält. Det kommer dessutom att finnas gott om möjligheter att äta och dricka under dagen.

Kl. 10.30 Fanborgen utgår från centrum

Kl. 11.00–11.45 Nationaldagsfirande i Folkets park

Kl. 12.00–15.00 Nykvarnsdagsfirande i Folkets park

På scen

• Utdelning av föreningspriser.

• Finska språkstipendier delas ut till elever i årskurs 9.

• Firande av Nykvarns innebandyförening Ungdom (IBF).

• Sångerskan och musikalartisten Annika Herlitz, känd som snödrottningen Elsas svenska röst i filmen Frost som sjunger för oss.

• Barn och unga från dansstudion JAM i Södertälje uppträder för oss.

• Teater och allsång med Kulturföreningen Pärlan från Eskilstuna.

• Musikkåren och kulturskolan bjuder på ett härligt utbud av låtar från spel- och filmvärlden.

Vi gör dagen tillsammans! Flera av kommunens verksamheter, föreningar och lokala näringsidkare går samman för årets firande. På plats kan du ta del av flera föreningars aktiviteter och träffa delar av det lokala näringslivet.

OBS! Lämna bilen hemma

Kom gärna till fots eller med cykel till parken. Cykelparkering finns vid entrén på Parkvägen. Observera att det inte finns några parkeringsplatser för bilar i direkt anslutning till parken. Kommer du med bil kan du använda parkeringarna vid järnvägsstationen eller vid bensinmacken på Lundavägen.