language
Nykvarn kommuns logga
Kontakt

Praktisk information vid förhyrning av kommunala lokaler och anläggningar

Här följer lite praktisk information till dig som har en bokad tid i någon av lokaler och anläggningar.

Vid ankomst till en lokal eller anläggning som ni har en bokad tid

Vid ankomst, använd den tagg ni kvitterat ut genom att hålla den mot läsaren vid entrén till lokal/anläggningen och ett pip bör höras och dörren går nu att öppna.

Taggen är programmerad så att den ska fungera 45 min innan och 30 min efter er bokade tid.

För bokningar i Lillhagaskolans / Matsal och Hökmossbadet /serveringsbyggnad kan lokalen vara larmad och då behöver ni göra enligt nedan.

  1. Tryck 7A på läsaren
  2. Håll din tagg mot läsaren
  3. Tryck din pinkod (finns under fliken administration och nycklar i Rbok)
  4. Håll din tagg mot läsaren
  5. Dörren ska nu gå att öppna

Innan er bokade tid

Ber vi er kontrollera lokalen/anläggningen och notera eventuella problem vid ankomst, så som ej återställt material, olåsta dörrar/fönster, stökigt på toaletter och omklädningsrum. Lokalen/anläggningen ska vara återställd av tidigare kund.

Under er bokade tid

Ni är ansvariga för lokalen under den tid ni bokat för och får ej släppa in obehöriga.Vid en bokad tid i någon av våra inomhusanläggningar får endast skor för inomhusbruk som ej gör svarta märken i golvet användas.

Efter er bokade tid

När er bokade tid är slut så ska lokalen/anläggning vara återställd i ursprungligt skick, material och bänkar mm återställda på sin ursprungliga plats samt grovstädning vara utförd, t.ex. sopat upp skräp och torkat upp spill från eventuell dryck. Städning och återställning skall utföras inom hyrestiden med egen utrustning.

Lämna ej papperskorgar fulla utan fyll gärna en egen säck om ni planerar att ha mycket sopor och ta med er de från lokalen/anläggningen.

Innan ni går, kontrollera att samtliga deltagare lämnat byggnaden, gå igenom alla omklädningsrum och toaletter, tillse att vattenkranar är avstängda. Släck och lås alla dörrar och fönster.

Återlämna eventuella lånade taggar och nycklar ska lämnas tillbaka inom anvisad tid till kommunens Servicecenter.

Vid akuta problem

Om ni upptäcker problem som är akuta såsom vattenläckage eller annan skada i lokalen så åligger det er att omgående kontakta vår fastighetsjouren enligt nedan. Fastighetsjouren har dock ingen möjlighet att låsa upp lokalen om man har tappat sin tagg, glömt nyckel eller dylikt.

Fastighetsjouren på telefonnummer: 08-555 01 450

Synpunkter

Om ni finner lokalen i ett skick som ej är brukligt eller har någon synpunkt/förbättringsförslag som ni vill dela med er av ber vi er att använda formuläret via länken nedan.

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Tack för din feedback!

Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan så tar vi tacksamt emot dem. På det sättet kan vi arbeta för att göra innehållet på sidan ännu bättre.

Beskriv vad som var felaktigt eller saknades

Ange din e-postadress om du önskar svar på din synpunkt
Nykvarns kommun lagrar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter på www.nykvarn.se/gdpr

Senast uppdaterad 2023-04-28 10:16

Dela sidan

Kontakta oss

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Tack för din feedback!

Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan så tar vi tacksamt emot dem. På det sättet kan vi arbeta för att göra innehållet på sidan ännu bättre.

Beskriv vad som var felaktigt eller saknades

Ange din e-postadress om du önskar svar på din synpunkt
Nykvarns kommun lagrar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter på www.nykvarn.se/gdpr

Senast uppdaterad 2023-04-28 10:16

Dela sidan