Inköp och upphandling
Som kommun lyder Nyvkarn under lagen om offentlig upphandling, LOU. Våra upphandlingar annonseras i de digitala kanalerna Kommers Elite och/eller i Tendsign. Alla avtal vi tecknar ska upphandlas. Sedan gör vi avrop och beställningar från upphandlade avtal.
Var hittar jag kommunens upphandlingsunderlag?
Kommunens upphandlingar som ligger över tröskelvärdet för direktupphandling annonseras digitalt. Du hittar dem i det elektroniska upphandlingsverktyget TendSign via tendsign.se Länk till annan webbplats.. Om du lägger upp en bevakning för dina områden får du meddelande när upphandlingsunderlag har annonserats.
I upphandlingsverktyget kan du se alla underlag från samtliga myndigheter i offentlig sektor som upphandlar inom ditt område. I underlagen framgår det vilka kriterier och krav som gäller för respektive upphandling.
Direktupphandling
Direktupphandling sker endast om avtal saknas och omfattningen understiger tröskelvärdet för direktupphandling.
Leverantör mot offentliga sektorn – hur gör man?
För att delta i en offentlig upphandling är det viktigt att känna till hur en upphandling går till. Information hittar du via Upphandlingsmyndighetens hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Titta också på vår anbudsguide, där får du god hjälp på vägen.
Upphandlingsregister
Här kan du registrera ditt företag för att ta del av förfrågningar om direktupphandling från Nykvarns kommun. Det kan hända att kommunen också använder andra register. Registret är tänkt att underlätta för våra beställare att hitta lämpliga företag för sin förfrågan.
Registrera företag för e-postutskick.
Obligatoriska fält markeras med *.
Kontrollera att du får en bekräftelse på att dina svar har skickats till oss.
Den information du lämnar till oss, liksom information om vilka produkter och tjänster du säljer samt fakturerings- och betalningsinformation krävs normalt sett för att ingå avtal med oss. Den rättsliga grunden för vår personuppgiftsbehandling är tillåten då vi behandlar personuppgifter i vår myndighetsutövning och utför uppgifter av allmänt intresse.
Utöver ovanstående information kan vi också komma att be om en del annan information som kan hjälpa oss att göra vår kommunikation så effektiv som möjligt. Sådan kompletterande information kommer vi endast att samla in i den utsträckning du ger oss informationen, och därmed ditt samtycke.
De personuppgifter vi samlar in använder vi på följande sätt:
- För att registrera dig som leverantör (när det är aktuellt).
- För att delge dig information rörande, produkter eller tjänster som du levererar, och möjliggöra anbudsgivning.
- För att kommunicera med dig, inklusive att erbjuda anbudsförfrågningar rörande nya produkter eller tjänster som vi tror kan intressera dig. Du kan, som sagt, närhelst tacka nej och välja bort att ta emot denna typ av förfrågningar.