Skogsutflykt med dans och lek

Följ med på en mysig förmiddag vid Turingeleden med spännande natur- och kulturupplevelser.

Föreställningen - Jag är skogen fast annorlunda

Ta med ditt barn på en spännande och interaktiv föreställning i skogen där de får upptäcka hemligheterna i en magisk skogsglänta. Ett perfekt tillfälle för barn mellan 4 och 7 år att utforska naturen!

Föreställningen öppnar sinnen och är en lekfull naturupplevelse som väcker tankar om människan och djurens sätt att leva i naturen. Musik, ljud och dans skapar förtrollande möten mellan barn och natur. Jag är som skogen fast annorlunda börjar med att publiken samlas vid informationsskylten innan Turingeleden börjar (slå in GPS: 59.203601, 17.441171 i din kart-app). Tre dansare leder barnen genom upplevelsen i skogen där en ljudatmosfär omfamnar barnen. Genom rörelse och lek får barnen undersöka platsen på ovanliga sätt och finna nya perspektiv på naturen och skogens skatter.

Föreställningen ges kl. 10.00 och kl.13.00 och är ca 45 minuter lång. Vi samlas vid informationsskylten (se gps) ca 5 minuter innan föreställningen börjar.

Barn bör ha med sig en vuxen under föreställningen.

Södertälje friluftsfrämjande

Södertälje friluftsfrämjande visar mellan föreställningarna, upp sin verksamhet. Träffa ledare och lär dig mer om deras verksamhet.

Det kan hända att Skogsmulle nosar sig rätt och tittar förbi och säger hej.

Att tänka på:

• Om du kommer med bil är ett tips att parkera vid golfklubben/vidbynäs gård och gå den sista biten.
  • Vi som ska titta på föreställningen samlas 5 minuter innan vid informationsskylten till Turinge leden (se GPS-position)
  • Kläder efter väder!
  • Passa på att packa en matsäck och njut av en mysig picknick.
  • Passa på att njuta av den vackra naturen som precis börjar vakna till efter en lång vinters vila.

Varmt välkommen!

Anmälan till föreställningen som börjar kl.10.00. En unik anmälan skickas in för varje person som vill se föreställningen.

Anmälan till föreställningen som börjar kl.13.00. En unik anmälan skickas in för varje person som vill se föreställningen.

Senast uppdaterad 2024-05-03 10:15

Turingeleden. Parkera vid Vidbynäs golfklubb och gå till Turingeleden (gps: 59.203601, 17.441171).

lördag 4 maj 10:00 - 14:00

Fri entré. Biljetter bokas i evenemangskalendern från 19 april.

Samarbete mellan Nykvarns kommun, Arena Baubo, Region Stockholm och Friluftsfrämjandet i Södertälje

matilda.backholm@nykvarn.se

Senast uppdaterad 2024-05-03 10:15